"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, January 14, 2010

Program Remaja Perdana (Prebp 09) PMR [281209 - 301209]

Memang happening!!! Itu yang dapat saya gambarkan untuk peserta PREBP 09 yang telah saya dan rakan2 lain kemudikan untuk kali terakhir ini sebagai penutup tirai tahun 2009. Peserta yang terlibat dalam program kali ini sporting abis. Memang diJAMIN Syok!!!

Program kali ini bertambah menarik apabila ada seorang pelajar yang telah di BANG - BANG BOOMkan. Dia menjadi 'mangsa' WAKANABEB ini kerana menyambut hari lahirnya di hari terakhir program tersebut. Saya juga begitu tersentuh apabila terdapat juga para pelajar yang hadir dari kalangan Asrama Damai Sg Buloh yang pernah tidak mempunyai ayah dan lebih malang anak yatim piatu.

[Mangsa Bang Bang Boom..!!!]

[Bersiap sedia dengan Kertas Survivor masing - masing]

Saya dan rakan2 telah menyatakan dengan tegas walaupun anda lahir dari keluarga yang susah, miskin, tiada keluarga dan sebagainya, anda sebenarnya mampu Mencipta Sejarah. Tolak di tepi segala bentuk kelemahan, kekurangan dan penat lemah. Hal ini kerana hanya otak yang sentiasa positif mampu mengecapi kejayaan sebenar.

Lihatlah Nabi Muhammad menolak kelemahannya yang buta huruf. Lihatlah Julias Ceaser yang menolak kekurangannya yang pernah mengidap sawan. Lihatlah Umar Mukhtar yang menolak penat lelahnya berjuang dan berperang tika berumur 80 tahun. Mereka semua berjaya dalam lapangan masing - masing kerana mereka tetap dengan Fikiran Positif.

[Macam - macam Berus Gigi ADA...]

[Macam mana nak berfikir secara kreatif yer??]

[Jom beraksi]

No comments: