"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, January 11, 2010

Kelab Remaja Islam Kedah (Kem Palas, Yan, Kedah


Sewaktu saya berada di Kedah dalam percutian, saya telah dijemput untuk berkongsi pengalaman dan menyuntik semangat dalam sebuah Kem Remaja Islam yang dianjurkan oleh NGO dari Pendang, Kedah. Program ini berlangsung di Kem Palas Yan, Kedah selama 3 hari. Semua pesertanya terdiri daripada pelajar perempuan peringkat sekolah menengah.

Tahniah saya ucapkan kepada semua pelajar ini kerana berani mencabar diri untuk mengikuti program yang penuh cabaran ini. Mereka didedahkan dengan semangat setiakawan dan berkumpulan dalam sesi survivor dalam hutan yang memakan masa seharian.

Dalam perkongsian ini selain pembinaan matlamat, saya juga menekankan konsep Pelan Tindakan Pelajar. Anda sebagai pelajar perlu menyediakan pelan tindakan anda sepanjang persediaan dalam pengajian dan kelas. Ben Sweetland dalam bukunya yang bertajuk I Can, telah menjelaskan bahawa sekiranya matlmat telah dibina dengan jelas, maka anda perlu menumpukan perhatian anda dengan membuat Pelan Tindakan dalam merealisasikan matlamat tersebut.

Kepada semua pelajar, selamat membuat Pelan Tindakan Pelajar sepanjang 2010 ini.

No comments: