"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, January 28, 2009

Majlis Pernikahan Sepupu-Azlee

[Santapan beradab]

[Nielah sepupu saya-Azlee]

Sudah dua hari family saya berada di bumi metropolitan ini. Sasarannya satu iaitu untuk meraikan majlis persandingan mempelai sejoli (Azlee dan Isteri) di Pantai Hill Park, Lembah Pantai. Majlis ini disambut girang gemirang dengan kehadiran seluruh keluarga Abu Bakar Shafie dan keluarga di sebelah bapa Azlee, Pak cik Zaraie.

Mak dan Ayah saya sekarang mula terasa seolah2 hari bermakna itu (Walimah) semakin dekat dengan keluarga kami. Kini ayah hanya menghitung hari dan dia sudah mula berkira2 bilangan jemputan, ‘preparation cost’ dan sebagainya. Apatah lagi dengan keluarga yang besar, ayah kini mula membuat jadual dan pembahagian rumah untuk tumpangan sanak saudara mahupun rakan2 saya.

Apapun saya memang puji kenduri Azlee, meriah dengan kumpulan kompang, khemah yang banyak dan sebagainya. Memang kos yang tinggi bagi mereka yang berkemampuan. Namun bagi saya kenduri ini tidak lebih sebagai iklan kepada orang ramai tentang pasangan yang baru berkahwin. Kepada mereka yang mampu, berbelanjalah secara sepatutnya dan kepada mereka yang tidak berkemampuan, nasihat saya mudah iaitu jangan sehingga perbelanjaan perkahwinan membebankan kita dengan HUTANG semata2 untuk mencapai angan – angan kononnya ‘wedding of the year’. Fikir-fikirkan.

No comments: