"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, January 26, 2009

Izzat Amin-Adik Saya yang Semakin Berisi [240109]


Alhamdulliah, teringat juga Adik kepada Abang. Saya sempat menerima panggilan telefon, bila Izzat memaklumkan untuk menziarahi saya di kampus Gombak. Bukan senang untuk bertemu Wakil Rakyat Izzat yang setiap masa sibuk. Dalam satu ‘tenure’ hamper semua jawatan dibolotnya BUKAN kerana Gila Kuasa tapi kerana KUASA KARISMA yang ada dalam diri. Memegang jawatan seperti Mantan Exco MPMUM, Mantan NYDP Palapes, dan jawatan terakhir sekarang sebelum melepaskannya iaitu Presiden PMAPIUM memang banyak dugaan. Kekadang terpaksa korbankan kesukaan dan hobi yang memang disemai dari sekolah semata – mata untuk melaksanakan Amanah Mahasiswa.

Apapun terima kasih kerana mahu bermalam di UIA menemani saya tatkala bumi Gombak ini lengang bila semua mahasiswa pulang ke kampong untuk bercuti. Semalaman kami berborak dan berbicara tentang isu di UM dan UIA untuk kepuasaan diri. Bermula dengan ‘pekena’ Lai Chee Kang sampailah bersembang di dalam bilik saya. Akhirnya kami sempat untuk QIYAM secara fardi dan bersama menunaikan Subuh Jemaah di Masjid UIA. AllahuAkbar indah sungguh bila Ukhwah Fillah.

Kepada Izzat yang akan berangkat ke Kedah hari ini, selamat jalan dan sampaikan salam buat ayahanda dan bonda tercinta.

No comments: