"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Saturday, November 29, 2008

Membanci di Balik Pulau, Pulau Pinang [231108]

[Nie hari pertama semasa di Pekan Balik Pulau]

Ni sedikit cenderahati buat tatapan semua pembaca budiman sepanjang pengembaraan saya di bumi Francis Light. Memang menarik!! Bnyk pengalaman berharga yang saya perolehi sepanjang di sini. Ada yang bagi nasihat suruh mengaji rajin2. Ada yang bagi nasihat suruh 'improve'kan tempat kawasan perumahan polis tapi interms of ne techno dalam kerja risikan.

Memang banyak yang saya dapt pelajari. Paling best bila saya terjumpa dengan seorang makcik tua nie. Dia tak tau cakap melayu dan hanya tau cakap orang puteh jer, tapi dari segi penampilan memang bersahaja...pakai kain batik dengan baju t-shirt...tgh menyapu kat luaq rumah..orangnya sederhana...dari segi background memang hanya sampai menengah jer..tapi hebat berbahasa sebab dulu sekolah inggeris..dia siap pesan demi kebaikan orang melayu bukan tertumpu untuk orang Penang sahaja..Utk belajar rajin2..

I'allah, saya berjanji dan akan cuba setia kepada kata2..Akan menyambung M.A dan PHD sekiranya berkesempatan. Jom kita survey berapa 'fee' M.A. utk setiap kampus.

[Di atas bukit Relau, 'on the way' ke Balik Pulau]

[Di kedai goreng pisang pun jadi kerja]

[Di satu kawasan di Permatang Pasir, P.Pinang]

[Nie hari berikutnya di Teluk Kumbar, Bayan Lepas-Suma umah pasang Astro]

No comments: