"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, October 14, 2008

Open House di Darus Salam & Rumah Najib

[Kain rentang dihadapan majlis Aidilfitri]

[Saya dan Najmuddin di depan dewan besar Darussalam]

Pusat Perubatan Islam Darus Salam
Ramai yang tidak mengetahui tarikh sebenar rumah terbuka untuk Darussalam walaupun banner wujud di hadapan lampu trafik balai polis Gombak. Saya sendiri pun baru menyedari apabila satu maklumat pesanan ringkas (sms) telah dihantar oleh Ustaz Abd Manaf selaku Pengerusi Darussalam menjemput saya ke sana. maka pagi Ahad itu saya merancang dengan baik dan mengajak teman sebilik saya untuk ke sana.

Sesampai di sana, saya dapati Y.Bhg Al Fadhil Ustaz Ismail Kamus selaku penasihat Darussalam nak beransur pulang. Hasrat untuk bergambar bersamanya meleset kerana saya agak malu apabila ramai tetamu yang hadir di situ rata2nya tua dan berkopiah putih.Namun peluang yang ada tidak disia2kan, lalu saya terus mencapai tangannya untuk bersalam dan mencium seperti mana tetamu yang hadir. Kebersamaan kita bersama Ulama' tidak perlu dilengahkan apatah lagi ditunda. teringat sepotong hadis yang berbunyi, 'sesungguhnya para ulama adalah pewaris Anbiya.'


[rasalah masakan Aidilfitri Chef Musfirah]

[3 Pelawat yang tak henti2 makan 'time' beraya]

[Rumah Lot Banglo yang menjadi idaman orang muda macam kami]

Open House di Banglo Mak Mertua Najib
Pada hari yang sama juga, saya bergegas untuk berkunjung ke kediaman Najib dan Musfirah. Alhamdullilah, kami disambut mesra oleh Najib. Saya telah dimaklumkan bahawa bapa mentuanya tiada di rumah tambahan lagi masakan semuanya dibuat oleh isterinya. Allahuakbar. Alangkah bahagianya punya seorang isteri yang sanggup buat segalanya walaupun sarat mengandung dan hanya mengira hari untuk 'deliver'.

Antara benda menarik ialah saya sempat untuk wat 'reunion bersama schoolmate' pada waktu yang sama. Banyak perkara yang telah dikongsi antara saya dan Najib serta rakan2 lain. Cumanya, pertemuan ini adalah satu ikatan hati dan memeriahkan semangat ziarah sesama Islam.

Saya ingin mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada Najib dan sekeluarga kerana menyiapkan santapan buat kami semua pada hri itu. Selain itu, terima kasih buat Zukhairi yang sudi jadi 'driver' untuk ke rumah Najib. Moga Allah membalas balasan yang setimpal.

No comments: