"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, October 15, 2008

Berakhirnya NAFAS Maaruf Club 07/08 | 131008

[Pandangan atas AGM Maaruf]

[Bersama Faisal-Presiden Penaja PERSADA]

[Bersama dengan wakil PMI UM dan Maaruf Club UIA]

Akhirnya penantian yang dikatakan satu penyeksaan telah berakhir buat kepimpinan Maaruf Club (MC). Semalam, kepimpinan yang diterajui oleh Mohd Ridhuan Bakar telah meletak jawatan sepenuhnya dan telah digantikan dengan pimpinan berdarah muda yang baru.

Sya teringat sewaktu ketika dulu, saya juga pernah berada di tampuk kepimpinan MC dan pada 'tenure'saya, MC dengan kejam telah diratah dan dinoda oleh pihak pentadbiran sehingga persatuan itu terpaksa dihukum gantung tanpa bertali dek kerana 'banner' yang tiada cop mohor kebenaran mereka. Mungkin itu satu ibrah yang ingin ditonjolkan agar semua dikalangan kita mengambil istifadah bahawa kiranya perjuangan itu benar maka sudah pasti laluannya tidak mudah dan penuh dengan ranjau berduri.

Dalam keberadaan saya sepanjang AGM MC, saya telah ditemukan dengan Presiden Penaja PERSADA (sebuah NGO-Persatuan Mahasiswa Darul AMan), Sdr Faisal (Mantan MPMUM). Pelbagai isu dan agenda sempat saya bincangkan bersama. Tambahan lagi, saya turut rasa tersentuh apabila beliau memberikan peluang dan mengalu2kan penglibatan saya dalam PERSADA untuk membantu Kerajaan Kedah yang sedia ada. Maka beliau telah merancang segalanya dan kini semua 'proposal' telah dihantar cuma menanti kehadiran dan penglibatan yang ampuh dari mahasiswa.

Tahniah kepada semua kepimpinan MC 2007/2008. Semoga Allah membalas jasa kalian. Saya juga mengharapkan agar tamatnya kepimpinan itu BUKAN bermaksud ternoktahnya perjuangan tetapi perjuangan tetap diTERUSKAN. Buat sahabat saya, Faisal, saya kagum dengan kemahuan anda yang menggunung cuma anda amat memerlukan sokongan dan bantuan dari rakan2 yang lain. Salam Perjuangan!!!

No comments: