"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, September 30, 2008

Malang Tidak Berbau!!!

[Keadaan dalaman setelah cermin tingkap yang dipecahkan]

[Tingkap sisi kiri penumpang 'diratah' penyangak tarbus]

[nombor plat pun hilang-mungkin ada 'ong' kot nombor tu]

[roadtax yang baru 'renew' pun kena balas]

['cap' tayar pun sekali dia sapu-macam ali baba kasim selamat]

Malang tidak berbau. Tepat sekali pepatah melayu yang dapat kita buktikan kebenarannya. Dalam sehari dua sebelum kita menyambut kegembiraan Aidilfitri, Allah sekali lagi menguji jiwa insan yang kerdil ini dengan bala bencana mungkin sebagai tanda kasih dan sayang serta kifarat dosa lampau.

Alhamdullilah dan bersyukur kepada Allah yang masih sayangkanku, walaupun keta dan hartaku dirampas, tapi Allah masih membiarkan ruh mengisi tubuh jisim badanku. ini antara cubaan yang paling besar diuji keimanan dan keredhaan seoranbg hamba.

Jaket AIKOL, nombor plat keta, roadtax, smart tag, duit syiling, stiker keta (jihad jalan kami), cap tayar suma dikebas ala2 penyamun tarbus. Kejadiaan dianggarkan berlaku dihadapan jalan rumah dalam jam 3.00am-4.00am. Walau apa berlaku, ini hnayalah bala kecik. Tetiba hati ini teringat sepotong hadis yang mafhumnya, "Cubaan dan dugaan yang paling besar ialah cubaan yang ditanggung para nabi" Kalau sekadar tingkap dipecah dan harta dicuri, ini hanyalah cubaan kecik. Kepada sahabat yang dikasihi, pastikan kereta anda dikuci setiap masa.

No comments: