"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, September 30, 2008

Tazkirah dan Majlis Berbuka di Surau An Nur, Puchong

[Sesungguhnya Al Quran itu diturunkan di bulan Ramadhan-Mafhum Al Quran]

Tinggal sehari sahaja saya perlu melangkah pulang ke bumi jelapang padi. Dengan harapan untuk tidak menghampakan perasaan pakteh (Dr Azhar) selaku pengerusi Surau An Nur., maka saya penuhi juga permintaannya agar dapat meluangkan masa untuk memberikan tazkirah. Alhamdullilah, dengan bertemankan Akmal Solihi (Najmuddin jual mahal, zukhairi ada kelas dan ramai lagi yang bagi alasan) maka kami berdua pergi dan terus ke surau untuk berbuka di sana. Subhanallah, banyak sungguh makanan yang disediakan. Mungkin ini pengalaman pertama buat akmal tapi seingat saya sudah 3 hingga 4 orang teman yang saya bawa ke sini.

[Dr Azhar dan sebahagian jemaah bertadaruss]

Malam itu, seperti yang dijanjikan saya terpaksa jadi imam Tarawikh dan sudah pasti saya muzakkirnya. Akmal pula ditugaskan untuk menjadi Imam Witir. Sesudah selesai tazkirah maka kami pun di’terjah’kan dengan moreh. Seterusnya, sesi Mari Mengaji iaitu tadarus. Maka saya pun bersama2 Akmal memeriahkan tadarus sehingga jam 12.30am sehingga berjaya khatam Al Quran.

Alhamdullilah, tugas saya dan akmal seleseai apabila berjaya mengimamkan solat Subuh berjemaah. Harapan besarnya ialah semoga langkahku selama ini ikhlas kerana-Mu Ya Allah

[It's my turn now...]

No comments: