"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, October 1, 2008

Sambut Ramadhan di Hospital TAPI Beraya di Rumah

[Terlantar di katil hospital]

[tag nama di kepala katil-bukti memang sakit betul]

Sebelum menjelangnya Aidilfitri dan sekembalinya saya ke Kedah, baru ja pagi itu, saya dikejutkan dengan berita tentang kemalangan yang menimpa sepupu saya Mustaqim (anak pakcik). Dia hebat sebab bawa motor tanpa lesen dan terbalik sendiri. Mujur tak adanya anak orang kat situ dilanggarnya. Kalau tak, kena lagilah jarum untuk dijahit ke mana2 dek dipukul bapa orang.

Kini, dia berada di wad pembedahan di Hospital Sultan Abdul Halim Sg Petani, Kedah. Pengarah Hospital tu, Dr Hariz Fadzilah, bapa kepada kakak angkat saya yang cukup efisien dan cemerlang dalam profesionnya (tiba2 teringat nak ke rumah dia melawat family dia-apa khabar dia sekarang??). Mungkin sepupu saya (berbalik cerita tadi) ditahan lagi sebab dah tiga kali kena jahit. Kecederaan tak parah Cuma agak teruk jer. Apa pun kita doakan yang terbaik buatnya.

Kepada Mustaqim, lain kali naik motor jgn lupa minta izin Baba dan baca bismillah.

No comments: