"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, September 17, 2008

Kuiz Isu Semasa - BBA Society [ENMSS]

[Among the winners of Current Issue Quiz]

Minggu lepas bersamaan hari Jumaat, saya diajak oleh Najmuddin untuk turut serta memeriahkan Kuiz Isu Semasa anjuran Persatuan Mahasiswa Pentadbiran Perniagaan (BBA Society). Dengan bayaran yuran sebanyak hanya RM6 sahaja, saya dan Najmuddin bertekad untuk memenangi Juara keseluruhan bagi kuiz itu.

Oleh itu, pada hari Khamis malam lagi, sesudah habis mengajar, saya balik ke UIA dan terus jer pegang nota Rangkuman Seminggu Arkib berita The Star. Dengan keletihan dari Nilai, memang banyak perkara tidak dapat dilakukan tambahan jam sudah berdetik pukul 1200 malam. Alamatnya, banyak lagi berita yang tidak baca dan ditnggalkan begitu sahaja.

[Bersama Advisor EMSS yang menyumbangkan hadiah wang tunai]

Hari Jumaat itu, hanya 7 kumpulan yang turut serta. Diringkaskan cerita maka kumpulan kami menang di tangga ketiga. Hadiah bernilai RM 50 telah kami genggam tapi terlepas hadiah utama iaitu RM150.o0. Sebabnya satu sahaja iaitu banyak lagi yang perlu kami tahu dan kami baca. Sesungguhnya, isu semasa yang perlu kita kuasai bukan sekadar berkisar isu politik, nasional dan dunia, malah isu ekonomi, hiburan dan sukan tidak kurang juga peri pentingnya.

No comments: