"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, September 15, 2008

Berbuka Bersama Usahawan Internet

[Menu utama berbuka]

Iftar minggu lepas saya berpeluang bersama dengan seorang adik yang kini bergelar usahawan internet. Beliau merupakan pelajar UIA yang mendalami jurusan Bahasa Arab. Saya tak dapat untuk melpaskan peluang keemasan ini apabila beliau sendiri mengajak saya (belanja makan - free semua nak) ke Restoran Sate Kajang Hj Samuri untuk kami berbuka di sana.

[Inilah usahawan berjaya tu. Ada gaya tak??]

Di sebalik juadah berbuka ala2 hotel (makan sate tuu), saya sempat juga berkongsi dengannya beberapa perkara tentang perniagaan internet. Hampir beberapa bulan beliau berada dalam bisnes ini, beliau kini telah berjaya mengumpul wang yang mencecah ke angka ribuan ringgit. Bisnenya mudah iaitu dengan menjual 'ebooks'. Hebat tak???

Allahu Akbar!! Dalam usia yang semuda ini, beliau telah berjaya bergelar usahawan berjaya dalam hanya beberapa bulan sahaja. Saya kira ramai lagi orang dan banyak lagi yang saya perlu pelajari darinya. Perkongsian sewaktu berbuka bersama bagi saya masih belum cukup puas untuk mengenal dunia bisnes internet. Semoga Allah mempermudahkan segalanya bagi dia. Terima kasih kepada Mawardi di atas kesudian untuk berbelanja berbuka bersama saya.

[Najmuddin pun ikut serta nak dapatkan tips]

[Licin tanda lapar-Alhamdullilah]

No comments: