"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, September 18, 2008

YB Azmin Ali di UIA | 170808

Majlis Iftar yang dianjurkan oleh Mahallah Bilal, UIAM sedikit sebanyak telah merubah landskap semasa penerimaan UIA terhadap mana - mana ahli parti politik. Terbaru, Ahlijawatankuasa Majlis Perwakilan Kolej Mahallah Bilal telah menjemput Ahli Parlimen Gombak yang juga merupakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Malaysia, YB Azmin Ali, untuk bertandang ke majlis ramah mesra bersama para pelajar dan Ahli Parlimen Gombak.

Majlis tersebut dimulakan pada jam 6.30pm dengan ucapan tetamu dan seterusnya ucaptama oleh Yb Azmin Ali. Banyak perkara yang disentuh oleh YB Azmin Ali yang seharusnya diambil iktibar oleh para pelajar. Antara isi utama yang dibawakannya ialah tarikh keramat 17 Ramadhan yang menyaksikan perubahan kuasa dari wahyu diturunkan kepada Muhammad untuk menjadi Khalifah dimuka bumi. Tidak salah saya katakan bahawa ucapan beliau pada petang itu sangat bersemangat dan menghidupkan kembali nostalgia saya yang lalu diambang keremajaan mahasiswa dulu.

Sesi yang lebih menarik ialah sesi ramah mesra selepas Majlis Berbuka Puasa apabila para pelajar dibenarkan utk berkongsi pandangan dan persoalan kepada YB Azmin. Soalan menarik dimulakan oleh Pengarah Program tersebut, Saudara Syamir, yang juga merupakan Mantan Presiden GPMS UIA, yang lebih berbaur politik seakan ingin memerangkap YB Azmin Ali agar tidak dapat lagi masuk ke UIA. Soalannya berkisar dengan penahanan YB Teresa Kok dan pandangan diminta dari YB Azmin ALi.

Setelah soalan pertama diberikan berkaitan politik, maka sudah pasti soalan kedua turut diputarkan 'on the same track' iaitu berkaitan AUKU dan Kes Dato' Ahmad Ismail. Jawapan yang diberikan oleh YB Azmin Ali munasabah dan diterima akal. Belaiu berkali2 mengingatkan kepada mahasiswa yang pada waktu tu bahawa anak2 muda perlu berani untuk menyatakan perubahan kepada apa2 perkara kalau perkara itu bertentangan dengan prinsip keadilan sejagat.

[Bersama Ahli Parlimen Gombak YB Azmin Ali]

Yang pasti malam itu, menjanjikan seribu satu kenangan buat saya apabila inilah kali pertama saya bersua dengan YB Azmin Ali dan berkongsi pandangan bersamanya apatah lagi melihat secara 'live' gaya seorang pemidato yang berwibawa walaupun belai

No comments: