"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, October 25, 2007

Ma'ruf Club dalam kenangan

[Office Bearear of MC 06/07]

Semalam segala peristiwa yang berlaku sepanjang saya menjadi Timb Presiden 1 Ma'ruf Club akan menjadi satu pengalaman indah. Apa tidaknya tanggal 24 Oktober 2007 ialah satu tarikh keramat apabila mesyuarat agung tahunan (AGM) telah diadakan dengan penuh kesederhanaan.

Pun begitu majlis itu menjadi menarik apabila buat pertama kalinya dalam AGM Ma'ruf kami menerima tetamu jemputan dari PMIUM dan juga ISIUKM. Satu penghargaan buat tenurship kali ini. Apapun sepanjang penglibatan saya dalam perjuangan students society, Ma'ruf atau MC merupakan kelab yang tidak sempat utk saya merasai pengorbanan yang besar dalam kehidupan sebagai pelajar.

Mahunya tidak apabila tekanan yang saya dan para sahabat terpaksa menghadapi apabila kami telah di'DIAM'kan oleh HEP UIA selama satu semester ini. Apapun saya merasa begitu bertuah apabila sempat menyumbang beberapa perkara walaupun ia tidaklah begitu besar namun kesan yang ditinggalkan bakal memberi 'signal' dan guideline kepada tenure selepas kami.

Antaranya ialah 'repackaging' dari kelab dakwah biasa kepada kelab dakwah yang punya matlamat kebajikan. Yang kedua, Alhamdullillah dalam tenure saya, konsep PR bersama universiti lain sempat di'extend'kan. pada tenure itu, antaranya kami membuat lawatan kerja ke UTP berjumpa Rakan Masjid ala2 MC di UIA. Kemudian lawatan kerja bertemu PMIUM serta penglibatan lawatan utk majlis penutup TEMASYA, UM. Ketiga, konsep professionalism dalam MC. Kali ini, saya bersama rakan2 sempat menggunakan konsep separation of powers yang mana saya selaku Timb Pres. 1 yang telah ditaklifkan bagi membantu Pres memantau gerak kerja dengan konsep ini. Maksudnya konsep utilizing man power dari subcomm. ini kerana sebelum ini gerak kerja hanya dilakukan oleh exco pada tenure yang lalu. Selain itu dalam professionalism ini sempat juga saya bersama rakan2 memberi sentuhan dengan mewujudkan bussiness card, name tag dan amalan memakai baju batik dalam majlis rasmi. Pernah satu ketika pada mula memegang jawatan MC, saya pernah di 'back bitting' sebab terlalu merumuskan MC seakan society yang compicated. Kena ada itu dan ini. bukan mudah utk mengajak orang membuat semua itu kerana gambaran yang diberikan orang macam nie agak poyo. Inilah mind setting yang perlu diubah.

[Barisan Mainboard yang komited dengan MC]

No comments: