"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, May 25, 2009

Program Bersama SM World Resources

[Bersama En Amin Idris dan Orang Kuat IPPT]

[Antara Peserta program anjuran SM World Resources]

Pada 21 dan 22 Mei 2009 yang lalu, merupakan pengalaman pertama saya dalam bidang runding cara motivasi melalui Event Management. Konsep ini diperkenalkan oleh SM World Resources. Dalam program kali ini dibawakan khas buat suma staff IPPT (Institut Perubatan dan Pergigian Termaju) seramai 60 orang di Penang Golf Resort, Kepala Batas, Pulau Pinang.

Penceramah terkenal yang dijemput ialah:
1. Tn Hj Fadzli Yusof
2. Dr Robiah Kulop Hamzah

3. En Badrul SAni

4. En Suzardi Maulan

5. En Osman Affan

6. En Amin Idris


Tema program ini ialah Kesejahteraan Keluarga Memacu Kecemerlangan Kerjaya. Program ini fokusnya ialah mengembalikan kefahaman kepada para Staff tentang betapa pentingnya Keluarga dan Kerjaya.

Kadang2 banyak pekerja tahu untuk berjaya dalam bidang kerjayanya tapi gagal dalam kehidupan rumahtangganya. Kadang2 berjaya dalam rumah tangga tetapi tidak tahu bagaimana ingin menjadi Pekerja Idaman Majikan.

Secara keseluruhan banyak konsep dan perkara yang perlu kita fahami. Dr Robiah dan Sdr Badrul Sani berjaya membawa para peserta tentang perbezaan dan persamaan antara lelaki yang sukar difahami dan wanita yang sukar dimengerti.

Manakala Tn Fadzli pula berjaya membawa maksud sebenar Pekerja Impian Majikan. EN Suzardi pula memberikan kesan pengurusan kewangan semasa keluarga yang banyak antara kita gagal memahami konsep income statement, balance Sheet, financial stament dan sebagainya.

En Osman Affan memberikan sentuhan Keseimbangan Keluarga dan Kerjaya melalui konsep SENYUM MESRA. Slot Resolusi diri pula diberikan kekuatannya melalui EN Amin Idris dengan memetik beberapa kata hikmat dari Stephen R. Covey

4 comments:

mohsein said...

tahniah la tlg handle. huhu
aik pserta mcm kenai..

Hafiz Nabilah said...

Itulah pesertanya yang ada datang pada saat2 akhir :)

mohsein said...

dia sibuk.. nguhu2

Hafiz Nabilah said...

Tak adalah sibuk.
Anyway, jazakalah for the token of appreciation yesterday.
May Allah bless You! :)