"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, March 30, 2009

Sepagi bersama Pengawas dan Ketua Kelas di Sek Keb Cheras Indah, Ampang (SKCI)

[Wajah2 Ketua Kelas, Pengawas ICT, Sekolah dan Pusat Sumber]

Pada hari Jumaat lepas, saya telah meluangkan masa saya untuk bersama dengan para pemimpin pelajar di SKCI. Perjumpaan seawal jam 8.00am memberikan peluang untuk saya mengenali dengan lebih dekat lagi reality hidup di Bandar metropolitan seperti Ampang. Sesak. Itulah kalimat yang terpantul apabila saya tersangkut dalam lalulintas pada pagi itu. Terima kasih juga saya ucapkan kepada Abg Amin Idris kerana sudi mencadangkan nama saya kepada pihak sekolah.

Mari lihat apakah tugasan yang diberikan kepada saya. Antara tugasan yang perlu saya siapkan sepanjang berada di SKCI ialah:

1. Potensi Diri
2. Jatidiri Pemimpin
3. Pengurusan Masa


Maka secara tuntasnya perkongsian selama 4 jam itu dimanfaatkan sepenuhnya. Pemimpin perlu mempunyai kuasa yang dinamakan personality. Lihatlah kewibawaan yang dimiliki oleh pejuang kemerdekaan India, Mahatma Gandhi. Walaupun beliau tidak mempunyai jawatan dan pakaian tertentu, namun rakyat India tetap hormat kepadanya. Kerana apa? Hal ini kerana beliau mempunyai potensi personality yang tinggi.

Akhirnya, kehebatan personality Mahatma Gandhi perlu dicontohi oleh setiap pemimpin pelajar untuk membantu diri mereka bekerjasama dengan rakan – rakan sekolah lain. Terima kasih juga buat Cikgu Nurkamar dan Cikgu Faezah yang sudi menjemput saya.

No comments: