"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Sunday, January 4, 2009

Himpunan Mahasiswa Anti Isrel UIAM [020109]

Masjid UIAM semalam telah dimeriahkan dengan Takbir dan semangat persaudaraan Islam yang tinggi. Ramai mahasiswa telah berkumpul dan menyahut serta memberikan sokongan pada kepada umat Palestin. Situasi yang berlaku di Palestin hari ini begitu genting sehingga kematian kini mencecah ke angka hampir 500 orang. Terbaru satu serangan udara telah dilancarkan Israel sehingga memusnahkan Masjid Abu Hanifa di selatan Bandar Gaza dan serangan berkenaan disifatkan sengaja dilakukan untuk menyakiti hati umat Islam. Bahkan serangan juga telah disasarkan ke tiga buah bangunan kerajaan termasuk Parlimen.

Palestin merupakan sebuah kota suci umat Islam kerana negara itu menyimpan pelbagai rahsia dan khazanah Islam. Antara keunikkan Palestin di sisi Islam ialah sebuah masjid yang diberikan nama Masjidil Aqsa yang merupakan kiblat pertama umat Islam selain masjid yang telah menjadi penghubung berlangsungnya perjalanan Israk Mikraj yang suci. Kesucian bandar Al Quds ini telah diganggu gugat oleh pendudukan dan serangan Israel laknatullahi alaihim.

Kita berdoa agar tindakan drastik dapat dilaksanakan segera tanpa mengira platform supaya keamanan diteruskan sejajar ungkapan John F.Kennedy bahawa manusia mesti menghentikan peperangan atau peperangan akan menghentikan hidup manusia. Itulah keputusan yang kita bakal hadapi sekiranya gagal untuk bertindak. Mahasiswa adalah agen terbiak untuk bertindak.
Hidup Palestin. Hidup Islam.

[mahasiswi UIA yang berdemonstrasi]

[kelibat mahasiswi undang - undang yang bersama-sama memperjuangkan isu Palestin]


[Mahasiswa yang turut membantah]

[ratusan yang bersama merasai ukhwah persahabatan Palestin]

No comments: