"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, December 3, 2008

Berehat Setelah Habis Bancian di Telok Bahang [011208]

[Di Taman Rama2 Pulau Pinang]

[Baru jer abis mandi laut di Telok Bahang]

[Jalan2 kat Taman Rimba Penang]

[Di Batu Feringgi Nite Market]

Alhamdullilah. Akhirnya saya sempat juga menyiapkan segala kajian dan bancian daerah Barat Daya Pulau Pinang. Tempat terakhir saya ialah Telok Bahang. Apabila dilihat ‘mileage meter’ kereta, saya dapati dari mula saya bergerak ke rumah kesemua jumlah perjalanan ialah 820km. Memang banyak habis sebab selalu ulang-alik dari Kedah ke Pulau Pinang. Semua resit yang telah digunakan akan dikembalikan kepada mereka yang patut.

Petang hari terakhir saya mencari tempat berteduh bagi merumuskan hasil bancian. Jadi seperti biasa, bosan pula berseorangan di depan laut jadi saya panggil rakan saya yang sorang nie, Pak Leh (Akmal). Malam tue dia sampai dan saya berjalanlah dengan dia di Batu Feringghi Night Market. Boleh tahan juga barang2 kat sini. Malam tu kami makan kat kedai mamak sambil guna ‘wifi’ yang memang ada kat sana.

Esok pula kami bersiap awal pagi dan pergi mandi laut yang sememangnya dekat dengan chalet. Sudah abis mandi tidur kejap sebelum bersiap untuk ‘check out’. Saya yang tidur sorang. Lepas tu, kami pun ‘explore’ Telok Bahang. Berjalan2 ke Taman Rama2, Hutan Rimba Penang dan balik naik feri. Ok juga bila penat selama ini dibalas dengan keseronokan berjalan2 sekitar Pulau Pinang.

No comments: