"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Saturday, October 25, 2008

Sambutan Aidilfitri di sekitar Gombak | 251008

Darul Quran Al Wildan
Setelah berjanji dengan Ustaz Fadhil, Mudir sekolah tersebut, saya dan rakan berangkat pada pagi itu untuk menikmati jamuan Aidilfitri di sekolah itu yang terletak di Batu 10, Gombak. Subhanallah. Setibanya kami di sana, kami disambut adik2 berjubah yang memakai ‘rosette’ dengan wajah yang jernih dan penuh ketakwaan. Sekali tengok mereka terimbas kembali wajah2 saya sewaktu muda belia di sekolah menengah. Saya kira persembahan yang diberikan sepanjang program itu bermula sangat menarik,. Bacaan Alquran, Tahfiz, Nasyid, Sajak sudah cukup untuk menyatakan bahawa anak2 yang ada di sini semuanya berkebolehan. Terima Kasih daun keladi Ustaz Fadhil yang benarkan kami berada di sana.

[bersama Ustaz Fadhil, Mudir Darul Quran Al Qildan]

[Ahli berjubah sedang menanti tetamu]

Sambutan Aidilfitri Iprisma
Di sebelah tengahari, saya dijemput untuk bersama meraikan kawan2 yang sudah bergraduasi dari UIA berserta adik2 UIA yang lain. Majlis yang diadakan di sebuah dewan di Gombak ini merupakan wadah pertemuan dan ikatan silaturahim sesame muslim. Secara spontan saya dipanggil juga untuk menjadi deejay. Apa lagi kekoklah citernya sebab memang saya tak ada pengalaman jadi deejay majlis. Hamper 2 jam di sana, saya sempat bawa pulang sedikit makanan dan berjumpa akak2 dan abang2 yang sudah lama meninggalkan medan perjuangan pendidikan.

[Dengan senior2 UIA termasuk motivator terkenal Tn Hj Fadzli Yusof-Takziah atas musibah]

[tulang belakang Sambutan Aidilfitri iPrisma]

[Nie teamate saya masa di AlFarabi Consultant dulu-Abg Azhari,Abg Hafiz, Nasrudin]

Open House Kuarters Staff UIA
Sesudah solat Isyak di masjid, tetiba terdengar satu pengumuman yang memaklumkan tentang majlis jamuan makan di Kuarters Staff UIA. Kalau diikutkan hati memang kenyang habis sebab hari ini sahaja sudah dua tempat open house saya ikuti selepas dijemput. Tetapi setelah dipujuk rayu oleh Yasir, rakan sebilik, yang mahukan saya menemaninya untuk makan malam, maka saya pun tidak mahu membuang masa.

[bersama ngan Yasir, roomate yang ajak sini]

Teringat kepada sepotong hadis sahih yang mafhumnya, “Barangsiapa yang memenuhi hajat saudaranya, Maka Allah akan memenuhi hajatnya, dan barangsiapa yang memudahkan dari masalah sahabatnya, Maka Allah akan memudahkan segala masalahnya di Akhirat kelak.” Hadis itu yang menjadikan saya tetap kuat untuk menemani rakan saya walaupun sebenarnya pada waktu itu saya memang kenyang sangat.

[Bersama Asyraf Tajari...junior time kat maktab dulu]

[dah kali keberapa makan hari nie...]

No comments: