"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Saturday, October 25, 2008

Majlis Perpisahan USIM, Nilai

[Sesi makan bermula-part paling syok sekali]

[makanan yang disediakan-tak disentuh lagi]

[Kelas 8-9pm-paling ramai pelajar]

[ini gambar saya tak tahu sapa tangkap-bergaya tak ingat orang nie]

[Kelas Pukul9-10pm]

Sedih dan Syukur
Pada khamis yang lalu, saya kira itu adalah hari2 terakhir saya di USIM. Sedih dan Syukur. Mungkin hanya dua kalimah keramat ini dapat saya gambarkan sepanjang keberadaan saya di sana. Saya berasa sedih sebab terpaksa meninggalkan adik2 yang masih lagi menuntut ilmu disana. Banyak perkara sebenarnya yang perlu saya pelajari, berkongsi dari mereka semua.

Syukur- pada diri saya, saya berbangga punya adik2 yang berani dan mampu untuk mencabar diri masing2 bercakap dalam kelas. Bukan mudah bagi seseorang yang walaupun pernah menuntut di sekolah agama tetapi TERPAKSA bercakap dalam bahasa Arab. Terima kasih kepada adik2 semua yang memberi kerjasama yang kuat dan komitmen dalam ‘presentation’, forum, lakonan, hiwar, nasyid dan sebagainya.

Kenduri
Malam itu, ada dua kelas yang belanja saya makan. Kelas pertama dari FEM. Tepat jam kul7.00am selepas kelas maka saya meraikan adik2 yang berpuasa dan menjamah makanan yang disediakan. Makanan yang disediakan sederhana sahaja. Ada yang malu dan segan silu dengan saya apabila nak jemput makan. Apa yang perlu dimalukan?? Isu yang paling penting ialah semangat UKHWAH anda semua. Jangan bandingkan HARGA MAKANAN dan Ukhwah. Sesungguhnya harga sebuah Ukhwah TIDAK BOLEH DIBELI dengan wang yang berjuta sekalipun.

Jamuan yang kedua, ialah jam 9.30pm. Hidangan ini pula disediakan oleh para pelajar dari FST. Kelas ini ramai sangat yang terlibat dengan sukan. Tapi BUKAN pelajar lelaki ya. Semuanya dibolot oleh pelajar perempuan. Ada yang terlibat dengan silat, kayak, futsal, boling padang yang semuanya di’conquer’ oleh pelajar perempuan. Malam itu, mereka sediakan saya cocktail. Alhamdulillah, nak balik UIA pun sempat lagi kirimkan hadiah (kerepek semuanya). Terima kasih kalian semua. Pesanan yang terakhir sempat saya kalungkan ialah, Selamat Menempuh Peperiksaan Akhir Semester yang bermula 3 November 2008 ini dan saya mohon ampun dan maaf kiranya tersalah kata, tersilap bicara sepanjang saya berada di USIM.

Tahniah kepada anda semua dan Selamat Maju Jaya!!

No comments: