"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, October 29, 2008

Liqa Wada’ PMIK UIA


Saya telah dijemput oleh Persatuan Mahasiswa Islam Kedah (PMIK) untuk memberikan sedikit taujihad sempena Liqa Wada’. Demi tidak menghampakan harapan Presiden PMIK, Pit Otai, maka saya mengambil keputusan untuk bersama mereka pada petang itu. Seperti yang dijanjikan, saya perlu berada di IRK Building sebelum pukul 5pm untuk melicinkan program. Tetapi lain pula kesudahannya apabila saya tiba jam hampir 5.20pm gara2 tertidur (keletihan ‘stay up’ kot..betul ker??) Tambahan lagi, motor saya pun pancit setelah digunakan oleh seorang sahabat saya (nakal betul dia – tak check angin dulu…). Oleh itu, saya terpaksa menunggu flight saya (Hisyam) utk tiba dari majlis.

Setiba di sana, semua mata terlompong kepada saya kerana lewat. Maka saya terpaksa membawa pengisian dengan menggunakan gear ‘auto’. Pengisian lebih kepada peringatan selepas ramadhan. Antara yang sempat disentuh, kita perlu ingat bahawa terdapat sepotong hadis yang mafhumnya, Jangan kamu menjadi orang yang hanya beribadah di bulan ramadhan TETAPI jadilah kamu seperti rahib2(orang kuat beribadat) yang beribadat tanpa mengira bulan. Seterusnya saya juga menyentuh beberapa ‘point’ yang telah diberikan oleh wakil kerajaan Kedah semasa Liqa Aidilfitri di SRIDU pada hari raya ketiga yang lalu.

Saya ingin mengucapkan syabas kepada Pit Otai kerana Berjaya menjadi pengemudi terbaik untuk bahtera PMIK. Walaupun terdapat sedikit ‘lacuna’, namun ia tidaklah menjadi racun yang memusnahkan seluruh system pentadbiran PMIK. Tahniah !!!

No comments: