"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, September 4, 2008

Jom Kembara Bahasa dan Jatidiri SMAMAWP 310808

[Bersiap untuk bergerak ke Jungle Tracking]

[Dalam perjalanan kami diberikan penerangan tentang pokok KAcip Fatimah. Ini dia!!]

[Adik2 Putri dah tak sabar tu nak main air terjun]

[Hero jambu adik2 putra]


SMA MAWP telah mengingatkan saya tentang kenangan indah bersama mereka pada tahun lalu. Kalau dulu saya bersama mereka untuk kursus kepimpinan namun pada kali ini saya bersama mereka untuk Kembara Bahasa Dan Jati Diri. RK Training telah diberikan kepercayaan untuk mengendalikan kursus selama tiga hari ini.

Para pelajar sekolah ini amat bertuah kerana di samping mereka belajar berbahasa mereka juga didedahkan dengan pelbagai aktiviti semangat berpasukan dan kekitaan. Lihatlah pada hari pertama lagi mereka telah belajar bagaimana berbahasa arab dengan sempurna dan di tengah malam pula mereka melalui night walk.

Keesokkannya pula kami dimeriahkan dengan kehadiran Coachsha yang berpengalaman dalam menguruskan kursus berbahasa Inggeris. Bila mendengar penerangan daripadanya terasa pula kaki ini bagai melangkah kembali ke pusat matrikulasi berbelajar bahasa inggeris semula. Kami dijelaskan semula penggunaan perkataan baru dalam petuturan semasa. Sebagai contoh perkataan thank you perlu diganti dengan 'You are the best' dan perkataan 'your welcome' diganti dengan 'no problem' serta banyak lagi. Hebatkan?? Itulah sedikit sebanyak yang dapat saya pelajari sepanjang kem ini.

Bagi SMA MAWP, saya yakin dan percaya mereka mendapati sesuatu hasil dari program ini.

[Subhanallah. Kuatnya air yang mengalir]

No comments: