"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Saturday, September 20, 2008

Berbuka Bersama YAB Datuk Seri Ahmad Said

[Perwakilan UIA bersama YAB Menteri Besar Terengganu]

Malam tadi saya sempat meluangkan masa bersama rakan saya untuk menghadiri Majlis Berbuka Puasa anjuran Persatuan Anak – Anak Terengganu di Perantauan (PESAT). Majlis ini berlangsung dengan begitu meriah sekali apabila turut dihadiri oleh Menteri Besar Terengganu, YAB Datuk Seri Ahmad Said. Yayasan Terengganu merupakan penganjur utama yang memberikan sponsor kepada majlis ini.

[Dewan berlangsungnya Grand Iftar]

Sebenarnya program ini dikhaskan kepada anak2 Terengganu sahaja tetapi disebabkan anak2 Terengganu di UIA masih lagi dapat dilihat kelompangan maka saya diajak untuk bersama memeriahkannya di sebuah dewan Felda bertempat di Jalan Semarak KL.

Saya juga amat tersentuh kepada beberapa ‘points’ penting yang dibawakan oleh Menteri Besar Terengganu itu. Antaranya berkaitan perubahan yang telah dibawa olehnya setelah merangkul kemenangan dalam PRU 12 yang lalu. Tambahan lagi, kegembiraan begitu terpancar di wajahnya apabila PM telah memberikan semula royalty kepada kerajaan yang sah ini. Banyak kelebihan yang telah beliau berikan kepada anak2 Terengganu termasuklah menyara 100 pelajar ke luar Negara dan yang terbaru beliau berjanji untuk memberikan perkhidmatan bas percuma pergi dan balik Terengganu untuk sambutan raya tahun ini.



Walaupun, berita ini disampaikan oleh menteri besar yang bukan bertanggungjawab di negeri saya, dan bukan juga negeri saya yang mendapat kelebihannya, namun saya yakin dan percaya kelebihan dan kehebatan negeri saya (KEDAH) turut dirasai cumanya dari segi promosi dan informasi yang tidak sampai kepada rakyat. Inilah antara kelemahan yang dilalui oleh Pakatan Rakyat kerana mereka gagal menyampaikan maklumat seluasnya kepada rakyat Malaysia. Maka segala tohmahan, fitnah dan cerca mula tesebar sehingga penduduk secara umumnya mudah terpengaruh akan cerita yang dibaca mahupun yang ditonton melalui media massa.

Kita berdoa agar walau negeri manapun kita berada, Allah akan memayungi rahmat dan inayah serta mengampunkan dosa dan tindakan para pemimpin kita. Ameen.

[Kereta Kerajaan yang Kontroversi-Air Mata Rakyat]

[berlatar belakangkan papantanda Kumpulan Felda Holdings Berhad]

2 comments:

Anonymous said...

tobat mudin yg ajak hg nih...

Hafiz Nabilah said...

Sapa lagi kalau budak terengganu tuh...
janji yang penting dapat pengalaman baru :)