"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Friday, August 15, 2008

Bersama Bakal CEO di ILSAS, UNITEN | 100808

MTDC dan FRIM telah bekerjasama mengadakan satu program ala2 Apperentice. Program ini telah berlangsung lebih 5 minggu bagi memilih beberapa peserta yang akan dilantik menjadi CEO sebuah syarikat berdaftar oleh kerajaan Malaysia. Mereka akan dibekalkan bajet permulaan sebanyak RM 500,000.00 untuk berbisnes. 'Core Bussiness' mereka ialah BIO TEKNOLOGY dan tidak hairan jika dikatakan peserta2 ini terdiri dari latarbelakang ijazah BioTek.

Setakat hari ini, hanya tinggal 24 orang sahaja peserta dan MTDC masih lagi menunggu masa samada untuk menyingkir sebahagian atau meneruskan baki peserta yang ada. Tn Hj Fadzli Yusof telah dijemput untuk memberikan galakan motivasi dan saranan kecemerlangan untuk para peserta tentang bagaimana untuk menjadi usahawan berjaya.

Saya juga telah dipanggil oleh Tn Hj Fadzli Yusof untuk membantunya sedikit modul tentang keusahawanan. Program yang telah dijalankan selama sehari ini memberikan impak yang positif terhadap para peserta dan mereka tampak makin bersemangat untuk mengekalkan kedudukan masing2 agar tidak tersingkir. Kebetulan bersama mereka, saya telah diperkenalkan oleh beberapa orang peserta yang mmerupakan 'Anak Kedah.' Tahniah semua Anak Kedah kerana berani dan bijak dalam membuat keputusan.

Diharapkan agar motivasi yang dikongsi bersama bakal menempa satu semangat dan tekad keazaman.

[Antara modul Tn Hj Fazli Yusof - Salam Kemenangan]

[...Sapa paling banyak bersalam dia dikira juara..!]

No comments: