"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, June 23, 2008

RFC: Simbol Kemenangan Makanan Segera Muslim Malaysia

[Ruangan kaunter RFC]

Semasa saya berada di Kedah, alhamdulillah, Allah telah mengizinkan saya bersama rakan2 yang lain untuk bertemu dan bersua sambil menikmati resipi Ayam Goreng milik penuh syarikat bumiputera muslim. Syarikat itu merupakan syarikat yang pertama ditubuhkan di Malaysia dan beroperasi di Sungai Petani. Ia adalah Radix Fried Chicken (RFC).

[Ahli Usrah Sungai Petani di RFC]

[Pandangan sisi meja makan kami]

Radix Fried Chicken (RFC) adalah merupakan kepunyaan penuh syarikat HPA. Kini HPA telah melangkah setapak dalam mempromosikan makanan segera Islam di Malaysia. Khabarnya, sebuah lagi restoran seumpama itu akan diwujudkan di Alor Setar. Hampir keseluruhan makan dan minuman itu diberikan nama Radix sebagai permulaannya. Sbg contoh Radix Cola, Radix Rasbery dan makanan plak contoh Radix Delight B, Radix Combo A dsb.

Sepanjang pembukaannya, hampir setiap hari dipenuhi pelanggan terutamanya golongan berkopiah dan berkain pelikat. Kini, masyarakat Islam sudah mula berani dan beralih arah kepada produk Muslim total. Saya juga berpeluang beratur panjang selama satu jam setengah kerana ingin mendapatkan makanan tersebut. Perkara ini berlaku dua kalai di waktu yang berlainan. bayangkan betapa kuatnya sokongan umat Islam.

Saya juga mengucapkan syabas kepada HPA kerana memilih Sungai Petani sebagai HPA Town pertama di Malaysia. Syarikat HPA telah memeblei dan menyewa beberapa pintu kedai untuk anak syarikat Malaysia. Ini boleh dilihat seperti HPA Holdings Sdn Bhd, HPA Design Sdn Bhd, Az Az Zahra Hotel milik penuh HPA, Stokis HPA dsb. Semuanya bangaun berasingan dan berwarna warni. Bandar ini seakan2 bandar Rawang yang dibangunkan oleh Rufaqa' Sdn Bhd. Subhannallah, hebat sungguh perancangan HPA.

Membangun Bersama ISLAM

[Ruang dalaman yang selesa]

No comments: