"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, May 6, 2008

Kilang Sawit Felcra bersama RK Training and Management !!

[Bergambar dulu sebelum sarapan pagi]

[Backdrop program sehari bersama RK Training]

Genting Highland merupakan antara pusat peranginan yang digemari oleh pelancong luar dan dalam negara. Ia merupakan sebuah tempat pelancongan yang sejuk dan sesuai kepada mereka yang ingin berbulan madu di sini. Perkara yang menarik di sini ialah terdapat juga tempat riadhah yang dinamakan Taman Tema Dalam dan Luar (Theme Park-Indoor and Outdoor).

RK Training and Management telah diberikan kepercayaan untuk menguruskan sebuah program di bawah Kilang Sawit Felcra, Bidor. Program ini telah berlangsung selama satu hari. Penglibatan peserta terdiri dari pekerja yang berusia 20-an hingga usia 60-an. Rata2nya merupakan pekerja bawahan dari ladang sehingga ke pejabat. Lihatlah betapa mereka mahukan kejayaan dan kecermerlangan dalam meningkatkan produktiviti syarikat mereka. Tahniah pekerja Kilang Sawit Bidor.

Tumpuan yang diberikan begitu baik semasa sidang pembentangan dilaksanakan oleh Saudara Ahmad Fadzli Yusof. Bayangkan peserta berusia emas yang berasal dari kampung. Adakah mereka mampu mengikuti kursus selama sehari walaupun mereka tidak pernah sekalipun menjejakkan kaki ke alam kursus motivasi sebelum ini. Alhamdullilah, pembawakan menarik dengan penuh riang berselang selikan permainan bermotif dan berobjektif dapat memaut hati para peserta emas ini.

Selama hampir 7 jam program dijalankan pelbagai modul telah diberikan kepada mereka. Antaranya:-

1.Modul menghargai pandangan rakan sekerja
2. Modul teamwork
3. Modul mentaati pengurus atau ketua syaraikat
4. Modul peningkatan produktiviti
5. Modul Mencapai Sasaran (Specif Target)
dsb.


Bagi saya, RK Training mengucapkan jutaan penghargaan kepada Kilang Sawit Felcra di atas sumbangan mereka dengan memeberikan penginapan percuma, makan malam dan sarapan pagi percuma beserta tiket permainan Taman Tema dan Kereta Kabel percuma amatlah kami hargai dan terima kasih.

Saya pun sempat mencuba segala macam permainan yang ada sehingga tak terkata. Terima Kasih dan semoga cemerlang selalu dalam lapangan kejayaan untuk semua.


[Sesi fotografi yang ditunggu2]

["saya target mangkuk 100 tuu.."]

[Tak jadi nih..Mula balik dari awal, jari tergantung]

[ Sesi perbincangan tengah hangat]

[Dua beradik yang 'happy go lucky' selepas program]

[Ceh..skema betul dalam gondola]

No comments: