"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Friday, December 28, 2007

Salam Perpisahan PMIK !!

[Barisan koordinator Anak Kedah UIA 06/07]


Alhamdulliah. Akhirnya Allah telah mengizinkan utk saya berundur diri dari medan pentadbiran organisasi. Kini barulah saya mengenal erti kebebasan. Bukan bererti kebebasan mutlak. Jgn salah tafsir pengertian dan mafhum yang bakal saya bawakan. Berhentinya saya di sini bukan bererti berhentinya dari perjuangan. Tapi ini adalah satu koma dan bukannya noktah utk diri yang faqir ini. Allah memberi peluang kepada diri yang pacal dan hina ini utk menimba ilmu sedalamnya dari kita turath yang tebal dan penuh segala gugusan mutiara hikmah seribu satu pengajaran dan pemahaman. Tapi malang yang menimpa bertalu tika keizinan dan kelapangan waktu yang diberikan gagal memberikan suntikan pada orang yang bergelar hafizbad. Mungkin di sana perlu kepada sandaran dan teguran dari sahabat - sahabat.

Anak Kedah hanya selaku platform utk saya membina diri dan bermasyarakat. Amat malang sekali bagi orang tulen Kedah yang dilahirkan dengan I/C berkodkan -02- tidak menyertai perjuangan Anak Kedah. Perjuangannya bukan perjuangan peribadi, utk mengempen diri ataupun utk publisiti diri dan bukan bukan juga sebagai modal putaran bisnes membuta tuli. Tapi ia adalah perjuangan fitrah dan sejati bagi mereka yang memahaminya. Alhamdulliah syukur kepada yang Esa, saya sempat utk memimpin tangan bersama kepimpinan Anak Kedah ketika itu utk membela dan memperjuangkan kesengsaraan Sekolah Agama Rakyat. Itu adalah antara sumbangan Anak Kedah utk masyarakat peribumi di tanah tumpah sendiri.

Semoga perjuangan ini diteruskan kepada para pelapis kepimpinan Koordinator Anak Kedah UIA. Mudahan idea yang ada diperkemaskan, diperhebatkan dan ditambahkan nilai tambahnya (added value)

No comments: