"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, August 28, 2007

Citrawangsa RTM-Satu Kenangan

[aku dan zul bersama special gift dari RTM utk kami]

Baru - baru nie 24 Ogos 2007, Zukhari (Pres MPP UIA) ajak join ke satu prgm DBP di RTM. Kononya nak tengok beberapa anugerah yang bakal disampaikan oelh YB Dato Seri Utama Rais Yatim. oklah part tue..Yang membimbangkannya ialah apabila muncul beberapa artis yang dimuatkan sebagai 'kesegaran' pada malam tu. Melalak dan menyanyi ler depa lagu cinta cintun sambil diiringi dengan tarian beberapa penarai yang rata2nya orang melayu.

[Ada gaya pengacara RTM?]

Tapi apa boleh buat, memang itu dah jadi satu tradisi utk bapak2 menteri ketika mereka datang. RTM plak dengan sesugguh2nya atas nama sastera dan budaya menganjurkan tarian dan nyayian itu. Bukannya apa, artis perempuan walaupun tak berpakaian seksi seperti biasa kononnya nak jaga budaya dan bahasa pada hari itu saja, diri mereka sendiri dipenuhi dengan mekap tebal dan tabarruj yang berterusan.

Untuk mengelakkan dari diri sendiri terjerumus dengan labih dalam aku dan zul amik keputusan dengan membelek souvenir books sambil berbincang beberapa perkara berkaitan points penting yang beliau perlu bawa sebagai panelis kepada satu Forum di Jakim keesokkannya. Inilah kali pertama aku berada di hadapan artis dengar konsert 'sopan' secara live. Tak sangka begitu sambutannya :)

No comments: