"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Friday, August 24, 2007

Konvoy Merdeka 2007

[Aku dan Mudin bergaya depan Istana Abu Bakar Pahang]

Konvoy Merdeka ini amat masyuk sekali. Walaupun Konvoy ini sering dikaitkan 'hanya untuk budak kelab wawasan', aku mencuba nasib untuk turut serta dan keputusannya, i'm in. Jadinya aku pun join nak dapat new experience di samping nak elak latihan kawad yang kami kena lalui setiap Sabtu. Kepada En Nazri, minta maaf bebanyak.

Apa yang menariknya ialah minyak di'sponsor', dapat baju free, kereta jadi 'berhias', makan pun free. Dalam hari pertama kami berkonvoy, tempat pertama kami ialah daerah Maran, satu kawasan yang telah diberikan bajet oleh MB Pahang untuk sambut kami semua. kenduri itu sempena pertunangan anak orang kampung itu. Tapi lain plak jadinya dengan kehadiran kami peserta konvoy. Selepas itu kami pun teruskan perjalanan sehingga malam kerana kami makan malam di Kemaman, Terengganu. Mak oi, nak malam sampai terengganu. Abis jer makan maka kami bertolak ke UIA Kuantan.

Hari Kedua, kami dibawa bersiar-siar disekitar kawasan bandar kuantan dengan berkibarnya bendera Malaysia disamping diiringi oleh Polis. Mcam Sultan daa.. Selepas itu kami pi Pekan, Pahang-Kwsn najib Tun Razak. Then kami ke muzium pekan dan tak lupa istana abu bakar. masa kat muzium jadilah kami budak2 perak seperti kera. posing sana-sini macam selebriti. masa kat Istana plak kami berkumpul dan susun kereta untuk masuk dalam akhbar Sinar harian terbitan Karangkraf.

Pada tgh ari, ari yang sama kami pun mula berkumpul di Kuantan utk masuk marching kereta kembara kerana time itu, UIA Kuantan tengah wat closing ceremony program dia. maka kami pun bergerak dalam dua minit utk kibar bendera depan kami dalam perakaan yang disaksikan oleh Rektor.

Ptg tu kami bergerak pulang ke UIA Gombak bagi menyambung balik pengajian seperti biasa. Cumanya benda yang agak berbeza ialah Mudin plak yang akan bawa keta sampai UIA. Cian dia..Dah aku ni Co-Pilot tapi siap tidoq sampai abis jalan.


[sesi pertukaran hadiah bersama penduduk Kg Sentosa, Maran, Phg]

[lagak pemandu berhemah di depan Istana Pahang]

[ Muzium kat Pekan, Phg-latarbelakang Heli Navy M'sia]

1 comment:

Anonymous said...

Hi !.
You re, I guess , probably curious to know how one can make real money .
There is no initial capital needed You may begin to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
AimTrust represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you really need!

I`m happy and lucky, I started to take up income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a proper partner utilizes your savings in a right way - that`s it!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to get involved , just click this link http://fyzybizuw.servetown.com/uhejal.html
and go! Let`s take this option together to feel the smell of real money