"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Tuesday, July 21, 2009

Kursus Motivasi Ke-2 di Sek Men Keb Bedong Kedah [29 Mei 2009]

Kursus Motivasi ini telah berjalan jayanya dengan kerjasama dari pihak pentadbiran Sekolah Menengah Kebangsaan Bedong Kedah. Sebenarnya entry ini sepatutnya telah saya terbitkan dengan lebih awal. Namun disebabkan program ini berjalan dua hari sebelum majlis pernikahan saya [31Mei 2009] maka kesibukan selepas program untuk terus menumpukan persiapan kenduri menyebabkan proses mengemaskini mengambil masa.

Pada malam itu, saya telah diberikan kepercayaan pihak sekolah untuk membantu para pelajar SPM dan PMR yang terdiri daripada pelajar putri SMKB . Seperti biasa, saya menekankan konsep bahawa setiap kita memerlukan Matlamat hidup yang jelas. Sekiranya matlamat yang ingin dibina itu tidak jelas maka tujuan hidup dan pelajaran kita akan menjadi kabur.

Saya teruskan dengan menyatakan bahawa setelah kita berjaya membina matlamat, kita perlu Fokus dengan matlamat kita. Kalaulah kita bijak membina matlamat tetapi gagal untuk membuahkan fokus maka matlamat kita akan dianggap sebagai angan - angan.

Kepada para pelajar SMKB, saya doakan yang terbaik buat anda. Selamat Belajar!!!

[Malam yang menjanjikan seribu kejayaan]

[Jom kita membina matlamat hidup]

[Semua manusia dilahirkan dengan potensi dan bakat yang sama]

[Wajah2 para pelajar putri yang bersemangat utk lakukan perubahan]

No comments: