"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, July 30, 2009

GGC-AZAS Ke-2 di Impian Rimba Resort

Kalau minggu sebelum itu Kursus Pintar Belajar SPM GGC-AZAS telah berjaya dilaksanakan di Pusat Latihan Zakat (PULAZ), tetapi kini AZAS selaku anak syarikat kepada Lembaga Zakat Selangor (LZS) telah mengambil inisiatif utk menjayakan program ini di Impian Rimba Resort di Hulu Langat pada 24-26 Julai 2009.

Program ini berlangsung dengan begitu harmoni ditambah lagi dengan para pelajar yang begitu ceria dan bersemangat untuk melakukan perubahan. Seperti biasa para peserta terdiri daripada para pelajar SPM yang terdiri dari pelajar Serendah, Rawang, Kuala Kubu dan Batang Kali.

Saya sempat diberikan amanah oleh Tn Hj Fadzli Yusof untuk berkongsi para peserta Teknik Mengingat yang merupakan idea asal dari Tn Hj Fadzli sendiri. Teknik ini merupakan satu strategi kepada para pelajar agar lebih seronok lagi untuk belajar. Selain itu, sungguh seronok dan selesa sekali apabila saya dapat bekerjasama bersama fasilitator yang mantap dan 'Terbaik seperti Hariri dan Zukhairi. Terima kasih juga fasilitator wanita baru GGC Pn Siti Nabilah Sulaiman atas bantuan sepanjang program.

Namun kelainan program kali ini ialah slot Apresiasi Malam yang kami berjaya kendalikan pada jam 12.30 pagi apabila para pelajar ditutup mata dan dibawa utk 'Night Walk'. Slot ini memberikan kita seribu keinsafan apabila kita mula menyedari betapa pentingnya nikmat matadan segala nikmat yang dikurniakan tuhan. Kalaulah kita hilang nikmat2 tersebut kemana kita nak berharap.

Yang terbaik, saya percaya dan yakin para pelajar mampu untuk melakukan yang utk keluarga dan ummah. Teruskan berusaha mencari identiti diri dengan membina IMPIAN dan MATLAMAT. Jangan biarkan kita masih terkongkong dengan bantuan dan tidak berani utk berubah.

[Team Fasilitator dinamik dari GGC]

[Ketika berkongsi dengan para peserta Teknik Mengingat]

[Ketika sesi pembentangan nama kumpulan]

[Keriangan para peserta dapat diterjemahkan dengan wajah mereka]

[Siapalah kita bila nikmat ditarik???]

No comments: