"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Saturday, May 16, 2009

SELAMAT HARI GURU 2009!!!


Saya ucapkan kepada seluruh warga guru di Malaysia dengan ucapan Selamat Hari Guru. Ucapan ini juga saya khaskan buat semua guru yang telah mengajar saya sewaktu di Taman Asuhan Kanak – Kanak Islam (TASKI) sehinggalah kepada guru – guru yang mengajar saya di university kini.

Terima kasih kerana bersusah payah mendidik saya sehingga ke hari ini untuk menjadi orang yang berguna.

Benarlah seperti mana yang telah disebutkan di dalam bait syair oleh Sasterawan Negara, Almarhum Uthman Awang:

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa,
Jika hari ini seorang raja menaiki tahta,

Jika hari ini seorang presiden sebuah negara,
Jika hari ini seorang ulama yang mulia,
Jika hari ini seorang peguam menang bicara,

Jika hari ini seorang penulis terkemuka
,
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa,
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa,
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca.

'Guru oh Guru'

No comments: