"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Wednesday, April 8, 2009

Malam Tautan Kasih Suksis Tahap Tiga

[Majlis pun dah selesai...]

[Jom kipas sama2!!!]

Memang memilukan bila terfikir kenangan bersama Suksis. Pertama saya mengucapkan tahniah kepada Mastermind malam ini iaitu Sdr Faiz Abu Samah yang bersungguh2 menjayakannya. Siapa sangka orangnya yang bersahaja dalam mana2 program, kawad dan suka ‘bahan’ rakan2 lain tetapi beliau menjadi serius pada malam itu. Takut!!!

Kami bakar bersama barbeque di Coliseums Engineering dan nak meraikan semua Tahap Tiga yang bakal menamatkan latihan di UPM nanti. Majlis telah Berjaya diadakan pada 28 Mac 2009 bersamaan hari Sabtu dan kehadiran amat memberangsangkan. Mungkin ini kali kedua saya direhatkan sebagai MC dalam program SUKSIS sepanjang tiga tahun ini. Kalau tak, memang saya dibuli setiap masa oleh rakan2 dan terpaksa menjadi MC.

[barbeque rentung siap utk dihidang]

Rauf dan Ismail menggegarkan suasana sebagai MC. Slide Presentation juga dimainkan bagi mengimbau kenangan bermula dari Tahap Satu hingga Tiga. Sapa sangka muka saya dan Ashraf paling banyak dalam slide itu sebab diketahui gambar semua dicedok dari kamera Acap. Kecoh juga malam itu apabila En Ramli (Sarjan Jurulatih) kena ‘bahan’ wat gimik ana hilang kat Engineering. Apalagi muka En Ramli malam tu cuak habis. Saja jer pekena sebab nak raikan ulangtahun kelahirannya.

Yang paling best, sesi bertukar hadiah. Saya pun baru dimaklumkan malam itu bahawa ada sesi ini jadi pakai amik jer hadiah2 yang pernah beli lebihan itu apa2 majlis. Maka sesi ini dilaksanakan menggunakan sesi cabutan nombor yang tertera nak pemberi hadiah. Penerima hadiah terpaksa redha dengan segala pemberian.

Yang menariknya, Acap dapat nombor cabutan saya. Apalagi, ‘stress’ dia sebab memang hadiah yang saya bekalkan itu semuanya berbentuk makanan dan Cuma satu sahaja hadiah yang boleh dimanfaatkan dan sebagai kenang2an. Kepada yang nak tahu apa hadiahnya, boleh terus berjumpa dan bertanyakannya. (Kepada Acap-Nanti ana akan gantikan hadiah yang lagi BEST sebab memang dah bajet nak kasi tau sapa2 yang dapat paper bag saya, akan digantikan hadiahnya kemudian hari.

1 comment:

FAIZ abu samah said...

"ULASAN"?? Haha, comment sude...

Huhu, pe ni pis...Hang mane buleh ckp camtu. Alhamdulillah klu hang rase jamuan mlm tu success, tp tu semua usaha & kjasama dr semua pihak! Dr kita2 tahap3, tahap-tahap lain pun ade tlg2 skit, jurulatih2 tcinta..Malah pegawai2 atasan juga!
Aku skadar menepek (& mcm biase wat2 bz la kan) dr usaha keras Amarika (Pathi Wan) & "Catering Guy" (faiz hamid a.k.a aPai). Tapi kalo kami btiga shj pun, tanpa "main-power"2 lain yg btungkus lumus utk program tu, memang x kan ke mane la hasilnya...
Ikhlas aku ucapkan trima ksh pd semua & sgt thutang budi la gak kat CREW2 mlm tu (fyi, tdak dilantik mane2 committee @ person in-charge bg mlm tu...tp skadar rase tanggungjawab masing2)..X dpt nak mention name stiap sorg kat sini, tp korg sndiri tau kan usaha & ptolongn korg tu ;-)
Thanks guys!! n gurls!! U guyz are really rocks!!!Oit, abg tua...Dah brumah tangga nnt pun, jenguk2 la ek latihan & program SUKeSIS (bwk anak bini ke padang kawad!)...
All e Best~Slmt Maju Jaya & Slmt siap2 nak kahwen :-D