"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, December 22, 2008

Kalumpang Resort

SPIES 2008 merupakan satu program yang telah dirancang oleh Kerajaan Selangor bagi meningkatkan sahsiah, akhlak dan intelektual mahasiswa.
SPIES mengandungi beberapa elemen penting iaitu :

1. Spiritual
2. Physical
3. Intellectual
4. Emotional
5. Social

Saya juga berkesempatan baru – baru ini berada bersama RK Training & Management bersama Modul Alihan Pelajar (MAP Consultant) bagi menjayakan program yang dianjurkan kerajaan Selangor di Kelumpang Resort Training Centre, Hulu Selangor. Sasaran utk kali ini ialah mahasiswa – mahasiswa Selangor yang kini menuntut di Instutusi Pengajian Tinggi seluruh Negara. Walaubagaimanapun, kehadiran rata – ratanya dari kelompok mahasiswa Lembah Klang kerana banyak university yang masih lagi dalam sesi percutian.

Alhamdullilah, di dalam program ini para pelajar telah didedahkan kemahiran berfikir, memimpin, berpidato dan berkomunikasi. Saya juga sempat diberikan peluang untuk menyertai Latihan Dalam Kumpulan (LDK) yang dibahagikan dalam pelbagai universiti.

Tahniah saya ucapkan kepada semua ahli kumpulan saya (Aizat, Arif, Aiman, Zul, Mahiran, Izyan, Aishah, Izyan, dan beberapa rakan mereka lagi-Maaf terlupa) serta seluruh peserta yang telah menghadiri SPIES 2008. Semoga kalian semua berjaya di kemudian hari.

[Barisan Fasilitator dan peserta dari UM]

[Bersama YM Dr Tengku Asmadi (MAP)]

[Kalumpang Resort Hulu Selangor]

2 comments:

Anonymous said...

Hi all. How are you?

Anonymous said...

Delete shis text plz. Sorry