"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Sunday, October 19, 2008

Mesyuarat Agung LAWSOC & Jamuan Hari Raya YB Dr Hatta, YB Azmin Ali

AGM Lawsoc
Lawsoc mungkin satu nama yang tidak asing bagi saya. Persatuan ini pernah saya kemudikan 2 tahun yang lalu dan sempat meninggalkan beberapa ‘protégé’ untuk bersama menyebarkan dakwah di bumi UIA. Kini para protégé yang telah dilatih dua tahun lalu turut bakal menyusul mengikut jejak langkah ‘mentor’ mereka dengan meletak jawatan setelah setahun ‘berkuasa’.

Seperti biasa, AGM di AIKOL lain dari yang lain. Kalau melihat kepada mutu perbahasan, AGM di sini lebih membanggakan kerana masing2 ingin menunjukkan kehebatan mereka dalam bersuara kerana itulah pelajaran yang mereka ikuti sepanjang menuntut di AIKOL.

Tahun ini menyaksikan lima usul yang telah dibawa oleh Amir Hisham berkaitan isu quorum AGM, Financial Proposal, tugas presiden, ‘hold meeting with deputy dean’ dan sebagainya. Namun ‘motion’ ini tidak dapat dibincangkan apabila quorum tak cukup untuk membahaskannya. Namun AGM tetap SAH apabila Deputy Dean telah memberikan ‘consent’ utk diadakan AGM.

Teringat seketika masa saya AGM dulu. Pernah disebut dan dinukilkan oleh beberapa rakan tentang AGM saya. ‘The longest Lawsoc AGM ever since in AIKOL’

[Mukhlis merupakan seorang EXCO yang paling BERDEDIKASI]

[AGM [Lawsoc 07/08 tanpa Faridzul yang sedang bercuti sakit]

[Orang lama saja...]

Jamuan Raya YB Azmin Ali dan YB Dr Hatta Ramli
Saya sempat mencuri sedikit masa untuk menghilangkan rasa lapar dengan mencari hidangan percuma. Kali ini saya sempat bersama rakan, ACAP, yang kini bergelar Presiden Enginius, IIUM, ke Dewan Siantan di Selayang. Niat kami baik untuk makan dan bergambar dengan tetamu yang ada.

[tak dapat berjumpa, dengan banner pun kira jadilah]

Namun Allah Maha Kuasa, kita merancang tetapi Allah yang menentukan. Setibanya kami di sana, MAKANAN SUDAH HABIS tanpa sempat dijamah. Mungkin tiada rezeki dan apa yang perlu dilakukan ialah BERSABAR kerana Allah inginkan kita makan yang lebih baik dari ini.

No comments: