"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Thursday, September 25, 2008

Majlis Iftar Mawaddah Day: Menggalakan!!! | 230908

[Mahasiswi golongan paling laku dalam setiap acara di AIKOL]

[Tak bajet pun nak bergambar tapi Professor Abd Rahman yang ajak]

Timbalan Dekan Kulliyyah Undang – Undang Ahmad Ibrahim, Assoc Prof Dr Iqbal, tersenyum lebar bila mula nampak saya ada bersamanya dalam majlis iftar anjuran Persatuan Undang2 AIKOL (Lawsoc). Perkataan pertama yang dilayangkan kepada saya ialah, “Apa khabar Tuan Haji??” Itulah antara nada jenaka yang selalu bermain dibibirnya apabila bertemu saya.

“korang submit proposal bajet sikit, macam mana aku nak lulus banyak!-Dr Iqbal (Deputy Dean, AIKOL)”

Kadangkala ada sahaja benda yang nak di'bom’nya kepada saya. Allahuakbar!!! Alangkah indahnya ukhwah antara pensyarah dan pelajar. Kalaulah semua pensyarah begini, aman dan tenteram bumia UIA rasanya. Tiada lagi perkataan mencerca pensyarah, kata belakang dan mengumpat.

[backdrop Program Mawaddah Day Lawsoc]

Topik yang dibincangkan kami ialah tentang performance Lawsoc. Tapi bukanlah ‘heavy’ dan serius pun. Sekadar memberikan tumpuan kepada majlis2 makan. Saya mula bertanya kenapa dan mengapa bajet utk program makanan sikit atau tak banyak. Dengan mudah beliau menjawab, “korang submit proposal bajet sikit, macam mana aku nak lulus banyak!” Itulah kelebihan Dr Iqbal apabila bertemu dengan para pelajar yang ‘kamcing’ dengannya. Dia lebih mudah untuk bersapa menggunakan ‘aku’. Setelah mendengar jawapan yang diberikannya itu, saya terus memandang exco Lawsoc, Amirul Iman, sambil tersenyum. Kataku padanya, “Haah. Tunggu apa lagi? Doktor dah bagi 'greenlight'. Siap sedia paperwork utk Hari Raya Mass Gathering pulak.”

No comments: