"Selamat Menghidupkan 10 Ramadhan Terakhir 2017"

Cari Tips MOTIVASI Blog Lain Di Sini!

Custom Search

Monday, August 18, 2008

Rakaman Astro Awani |

[Bersama YB Dr Tan Geng Siaw- MP Kepong]

[kali terakhir saya berjumpa dengan En Nazri Kahar (Host Perspektif Kita) 2004
masa beliau merupakan penerbit MHI TV3]


Letih.Bukan kerana jari jemari ini menari2 di atas papan kekunci tetapi kerana saya terpaksa melalui hari yang getir tatkala berada di Astro. Saya dan adik2 (protege) berada di sana pada Sabtu lepas mengikut rombongan Persatuan Mahasiswa Undang - Undang AIKOL utk sesi rakaman bagi channel Astro Awani dalam rancangan Perspektif Kita. Rakaman dijalankan utk 2 Slot iaitu Masyarkat Berintegriti dan Intergriti Badan Kehakiman.

Tapi apa yang berlaku sebaliknya apabila pihak ASTRO nak kami semua 'stay' dengan rakaman untuk rancangan TEMUJANJI sebanyak 2 rakaman. Apa lagi 'drag' ler masa citenya. Dari bleh sampai UIA kul 3pm tapi sampai UIA pukul 6.00pm. tapi ada cerita menarik disebaliknya.

Utk sesi pertama, kami semua telah dihidangkan dengan rancangan Perspektif Kita (Masyarakat Berintegriti) yang membariskan beberapa panelis yang egah dan berkarisma iaitu:

1.Datuk Siva Subramaniam(Pesuruhjaya SUHAKAM)
2.Dr Chandra Muzaffar(AJK Institut Integriti Malayasia)
3.Prof Dr Ibrahim Barjunid
4.Datuk Izzat

Temujanji
1.Prof Datuk Dr Ibrahim Abu Shah
(Naib Chancellor UiTM)

Perspektif Kita (Intergriti Badan kehakiman)
1.Prof Abd Aziz bari
2.YB Dr Tan Seng Giaw
3.Pemuda MIC
4.Timbalan Presiden IIM

Temujanji
1.Mirnawan Nawawi (Bekas Pemain Hoki Kebangsaan)

[Abg Mirnawan Nawawi bersama UIA students]

Untuk pengetahuan semua rakaman ini akan ditayangkan dua minggu dari sekarang melalui Astro Awani. Oleh itu, dengan rasa rendah diri saya menjemput rakan2 pembaca blog sekalian untuk mengikuti rancangan ini kerana beberapa'figure' telah muncul dan melontarklan idea sebagai mawakili gagasan mahasiswa Malaysia.

Tahniah saya ucapkan kepada adik2 saya (protege) Hafriez, Fitri, Hakimi, Taufik Iqbal, Zaki dan siswi Nabilah serta Nazihah (Giah). Saya bangga dengan kalian kerana berani berdiri serta bersuara di hadapan kamera dan mampu mempersembahkan harapan rakyat dan diterjemahkan melalui rakaman rancangan ini. Alhamdullilah saya berbangga dan bersyukur. kepada adik2 sekalin teruskan berjuang kerana kamu semua adalah mata rantai perjuangan dakwah Islam. Tahniah sekali lagi.

[bersama dengan adik2 HEBAT]

No comments: